Schowaj/Wysuń odtwarzacz Youtube
zamknij okno i wyłącz film     odtwórz dowolny film z YT
Na forum są teraz:
db0fca41bd92b02fa7441fcf6b5a1071
LIVE-STREAM FN 31 marca 2019 godz. 21.00 "Projekt KONTAKT - 'Tajemnica Pieczęci'"
db0fca41bd92b02fa7441fcf6b5a1071
Strona 6 z 8 [ Posty: 227 ]

*< 1 ... 3 4 5 6 7 8 >
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku

Pokaż pierwszy nieprzeczytany post

Drukuj
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 15:14
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
2(1 + 2) = 2 * 1 + 2 * 2 = 2 + 4 = 6
Więc nie rozumiem, dlaczego miałbym się mylić?

// EDIT: no wybacz, ale nawet interpreter PHP mówi mi, że wynik całości to jest jeden, a nie 9:

Dowód:


„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 16:17
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
No ale niewłaściwie wpisałeś do programu. Wpisz w jednej linii:
$c = 6/2*(1+2)
Interpretator PHP ma wpisane zasady dotyczące kolejności działań. A te są takie:
1. Nawiasy
2. Potęgi, pierwiastki
3. Mnożenie i dzielenie (są równoważne) w kolejności od lewej do prawej.
Więc najpierw interpretator doda 1+2, następnie podzieli 6/2, po czym pomnoży przez 3 (wynik nawiasu).

Przykład z Excela:


Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:05
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:21
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
A wpisales w jednej linii? Bo zgodnie z zasadami jest jednoznacznie okreslone jak wykonywac dzialania gdy wystepuje mnozenie i dzielenie. TYLKO od lewej do peawej.
Ostatnio edytowano środa, 30 lis 2016, 17:26 przez kanu, łącznie edytowano 1 raz
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:24
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
No wpisałem i właśnie mi o to chodzi, że PHP się w takim przypadku pomyli dając 9, co jest spowodowane interpretacją kodu od drugiej strony.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:27
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
To nie jest pomylka
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:30
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
No jak to nie?

Wyobraź sobie sytuację:

6 / x

gdzie x = 2 * 3

Teraz dzieląc 6 na 2 i dopiero mnożąc przez 3 otrzymasz 9, jeśli liczysz algorytm od lewej (czyli interpretując kod od prawa do lewa). Licząc w drugą stronę otrzymujesz 1.

6 / (2 * 3) = 1, a (6 / 2) * 3 = 9.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:39
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
W tym wypadku stosujesz nawias w mianowniku, bo najpierw wymnzasz, potem podstawiasz pod x, nastepnie dopiero dzielisz. Stosujesz podstawienie, to zly przyklad do naszej sytuacji
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 17:44
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
To nie jest zły przykład, to Ty się mylisz :)
Nawias napisałem tutaj tylko dla zobrazowania sytuacji.

Rozpracujmy teraz tamten kod:

$a = 6;

czyli mamy licznik.

$b = 2 (1 + 2);

czyli mianownik.

finalnie wychodzi podzielenie a/b, czyli 6/6, co w wyniku daje 1.

To o czym Ty piszesz to zupełnie inna sytuacja, która w wyniku da Ci:

$c = (6 / 2) * 3;

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 18:20
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
Ale tutaj w mianowniku jest tylko i wyłącznie 2, natomiast (2+1) jest w liczniku! Nie mylę się. To zniszczyło by mi karierę ;)
Podam Ci przykład rozpisany na ułamkach zwykłych:
6 = 6/1 (sześć pierwszych w ułamku zwykłym)
2 = 2/1 itp. Patrz na zdjęcie:


Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 19:33
stefan12
Avatar użytkownika
reputacja bardzo dobra
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 6 lut 2018, 13:55
 
   
0
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 19:44
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
Wszystko się zgadza. W przypadku dodawania i odejmowania (jeśli nie ma nawiasów) kolejność tak naprawdę nie ma znaczenia. Należy jedynie pamiętać, że znak jest przypisany do liczby (znak stoi zawsze z lewej strony liczby). Można w ten sposób dowolnie zmienić kolejność ułożenia sum i różnic, a wynik zawsze będzie taki sam. W przypadku dzielenia i mnożenia ta kolejność wykonywania jest jednak istotna. Nie można przestawiać liczb. Ludzie jednak pamiętają najczęściej, że najpierw się mnoży, a później dzieli, a to nieprawda (są równoważne) i stąd nieporozumienia. Zupełnie natomiast zapominają, że działania wykonujemy po kolei od strony lewej do prawej (jak nie ma nawiasów).
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 20:21
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 20:43
stefan12
Avatar użytkownika
reputacja bardzo dobra
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 6 lut 2018, 13:55
 
   
0
Są równoważne. Kolejność wykonywania jest determinowana tylko poprzez miejsce w szeregu.
Chyba, że twierdzisz, że najpierw wykonuje się mnożenie.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 21:10
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 21:40
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 21:43
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
No ale jakim magicznym sposobem wychodzi Ci tam 6/2?
6 * 1/6 to masz 6/6, co daje jedynkę.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 21:51
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
Nie kumam pytania. Chyba.
Przecież taki jest przykład.
6:2(1+2) - o tym rozmawiamy. To jest zapis stosowany w szkole podstawowej czy gimnazjum. Tam dzieciaki zamiast kreski ułamkowej piszą dwukropek. Później (już np. w średniej) dwukropka praktycznie się nie stosuje.
W zapisie komputerowym (np. w Excelu, PHP, C++ itp.) stosujemy takie operatory:
6/2*(1+2)
albo to samo w innym zapisie
6*(1/2)*(1+2)
albo
6*0.5*(1+2)

Te wszystkie zapisy oznaczają to samo działanie
To o czym piszesz, to następujące działanie:
6/[2*(1+2)] = 1 - tutaj musisz wstawić dodatkowy nawias i wtedy wychodzi jeden.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 21:55
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
No ale przecież zawsze z tego Ci wychodzi:

6 / 2 (1+2)

2(1 + 2) nigdy nie da Ci dwójki, więc teraz ja nie za bardzo rozumiem, do czego zmierzasz.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: środa, 30 lis 2016, 22:20
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: czwartek, 1 gru 2016, 01:57
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
Ok, na tym polu się z Tobą zgadzam, ale obliczając 6 / 2 * 3 zawsze postawiłbym kreskę ułamkową w miejsce "/", czy ":", co da 6/6. Być może zboczenie zawodowe, bo znaków ":" to ostatni raz używałem 20 lat temu.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: piątek, 2 gru 2016, 00:22
neo
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
Na Nibiru
Ostatnio widziany(a):
piątek, 15 cze 2018, 16:32
 
   
0
http://wolnosc24.pl/2016/12/01/morawiec ... no-czynsz/

jak wyprowadzic wzór na obliczenie kwoty podatku od umorzonego podatku powiedzmy dla wys 20% podstawy opodatkowania... przykładowe zadanie:

Pani Leokadia Kowalska lat 93 zalega z czynszem spółdzielni 1000 pln ratusz dokonuje umorzenia długu i wystawia pit8m na kwote 200 pln ( podstawa 20% ), pani Leokadia pisze prośbe do US o umorzenie podatku, który umarza podatek i traktuje to jako wzbogacenie sie na kwote 200 pln naliczając 20% od powyzszej kwoty czyli 40 pln do zapłaty.... zadanie: oblicz należną kwote podatku dla n-tej redundancji umorzenia 8-)
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: piątek, 2 gru 2016, 10:10
neo
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
Na Nibiru
Ostatnio widziany(a):
piątek, 15 cze 2018, 16:32
 
   
0
hej lamerzy :mrgreen: ... wyszło mi tak ... bardzo proste w sumie:


N = K * p^n

N - należna kwota do zapłaty
K - kwota podstawy opodatkowania
p - stopa opodatkowania ( jako liczba ułamkowa np 20% = 0,2 )
n - ilość kolejnych umorzeń



czyli po 6-stym umorzeniu Pani Leokadia zapłaci N = 1000*0,2^6 = 0,064 pln :P

1000 > 200 > 40 > 8 > 1.6 > 0,32 > 0,064 .... itd
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: piątek, 2 gru 2016, 11:10
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 5 lut 2019, 22:00
 
   
0
To co zapisałeś to wzór na ciąg geometryczny tak naprawdę.
Ciąg geometryczny jest tak zdefiniowany, że kolejny wyraz powstaje przez pomnożenie poprzedniego przez tą samą wartość (iloraz ciągu geometrycznego).
Tutaj ten iloraz wynosi 0.2
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85g_geometryczny

1000, 200, 40, 8, 1.6, i tak dalej - to ciąg geometryczny.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: piątek, 23 gru 2016, 23:18
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Brak mojego wpisu na tym forum nie oznacza braku aktywności z mej strony w kwesti układania magicznych kwadratȯw z samych liczb pierwszych. Musiałem zrobić małą przerwę jako dystans aby z innej strony spojrzeć na ten problem. Ułożyłem nowy poprawiony algorytm w ten sposȯb, że program PC oblicza około 100 razy szybciej takie kwadraty i kontroluje aby liczby pierwsze w kwadracie nie powtarzały się.
Wracam więc do zagadnienia:

Układamy zbiȯr par liczb pierwszach p1 i p2 tak aby spełniona była zależność:

p1 + p2 = 2*c
gdzie:
p1 i p2 - liczba pierwsza
c - dowolna liczba nieparzysta zwana przeze mnie liczbą centralną

Ostatnią najwiekszą liczbę wybrałem c = 31.999.573 co dało zbiȯr 147.613 par liczb pierwszych p1 i p2 dla liczby centralnej c=31.999.573
Mamy więc zbiȯr nazwany np Ω {} z liczbą elementȯw: 2*147.613 + 1 = 295.227.
Teoretycznie możemy ułożyć magiczny kwadrat składający się z liczb pierwszych o rzędzie (po angielsku order):
N = SQRT(295.227) = 543
gdzie SQRT = pierwiastek kwadratowy z liczby 295.227
Zaokrąglamy pierwiastek kwadratowy w dȯł do liczby całkowitej nieparzystej, gdyż rząd N musi być liczbą nieparzystą całkowitą.
Rząd N=543 tworzy teoretyczną bazę do wypełnienia przez program komputerowy kwadratu magicznego o bokach 543x543.
Lecz we wielu innych przykładach dla rȯżnych liczb centralnych c program komputerowy natrafiał na granicę wypełniania i nigdy nie wypełnił całego kwadratu (tu np N=543) . Zacząłem się zastanawiać dlaczego tak zachodzi i wpadłem na rozwiązanie, że z reszty niewykorzystanego zbioru par liczb pierwszych p1 i p2 można ułożyć następny kwadrat magiczny zaczynając znȯwu od środka, tzn. od wewnętrznego kwadratu rzędu 3x3 (następnie 5x5, 7x7, itd).

I tak dla powyższego kwadratu dla N=543 otrzymałem następujące podkwadraty:
543^2 = 469^2 + 237^2 + 121^2 + 4078 (rząd 469, 237, 121 i reszta zbioru)
Przedstawiam wyniki w postaci 3D grafiki, w centrum żȯłta gwiazdka jest liczbą centralną c.
Jak widać liczby pierwsze leżą na paraboidalnej powierzchni 3-wymiarowej i należą do 4-wymiarowej przestrzeni, gdyż zależą od 4 zmiennych:
Ω = funkcja (p1, p2, c, N)
Oto grafika, ktȯra daje dużo do przemyślenia:


Komentarz: Grafika 3D
order469_237_121.jpg
order469_237_121.jpg [ 70.72 KiB | Przeglądane 3103 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: sobota, 24 gru 2016, 00:08
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
A mógłbyś udostępnić ten algorytm (w sensie kod)? Niekoniecznie publicznie, ale np. na PW? Czy to tajemnica? Z chęcią bym sam się też pobawił, też jestem programistą, a nie za bardzo rozumiem tutaj z opisu tę funkcję omega.
W czym to piszesz, w C++ i OpenGL?
Tak, czy siak ja Ci kibicuję w tym co robisz, zawsze jest to jedna próba ugryzienia tematu więcej.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: niedziela, 25 gru 2016, 23:26
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
grafika 1


prime magic square step 1-5.jpg
prime magic square step 1-5.jpg [ 93.05 KiB | Przeglądane 2911 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: niedziela, 25 gru 2016, 23:30
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
grafika 2


prime magic square step 6-10.jpg
prime magic square step 6-10.jpg [ 100.93 KiB | Przeglądane 2910 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: niedziela, 25 gru 2016, 23:32
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Odpowiadam na zadane pytania:

Algorytm pisze w Java script i HTML5 i script uruchomiany jest pod IE11. Niektore elementy w programowaniu sa pisane w Windows script jezeli chodz o pisanie czesciowych wynikow do pliku zewnetrznego.

Przedstawiam w formie graficznej jak wyglada idea programowania ukladania magicznych kwadratow z samych liczb pierwszych.

1. Szukamy ciag par liczb pierwszych p1 i p2 dla konkretnej liczby centralnej c (dosc duzej aby uzyskac dosc liczny ciag par p1 i p2)

2. Np dla c=31.999.573 mamy ciag (pokazuje czesciowo):

1|19|63999127|
2|67|63999079|
3|223|63998923|
4|433|63998713|
-----------------------
________________
147611|31999027|32000119|
147612|31999369|31999777|
147613|31999543|31999603|

Czyli teoretyczny rzad kwadratu magicznego (baze) = SQRT(147613*2+1) -> SQRT = pierwiastek kwadratowy

Indeksujemy kolejne liczby pierwsze p1:

a[0]=19
a[1]=67
a[2]=223
-----------
-----------
a[147611]=31999369
i ostatnia w ciagu
a[147612] = 31999543

Uwaga: indeks zaczynamy od a[0]


3. Wypelniamy kwadrat magiczny rzedu N=SQRT(147613+1) = 573 od Centrum. W samym Centrum wstawiamy liczbe centralna c (tutaj 31.999.573)

4. Piszemy procedure programu w dowolnym jezyku programowania (np c++, c, Java script czy assembler)

5. Procedure logiczna programowania (idee) przedstawiam na ponizszych grafikach:
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: niedziela, 25 gru 2016, 23:39
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 27 kwi 2019, 06:40
 
   
0
Jeśli kodzisz to w JS, to polecam Ci zainteresowanie się frameworkiem Angular - przyśpieszy Ci pracę. Tu masz tutorial, jeśli nie miałeś jeszcze styczności: http://www.w3schools.com/angular/

Co do Twojego algorytmu, ja sobie to przełożę po swojemu i zobaczę jakie efekty z tego wyjdą, ale to nie dzisiaj. PS. Ale grafikę 3D też generujesz z Javasciptu z jakiejś biblioteki? Czy bardziej przekładasz to na C/OpenGL? Tak tylko strzelam w tego OpenGL-a, bo nie sądzę, aby chciałoby Ci się bawić w biblioteki od DirectX.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Strona 6 z 8 [ Posty: 227 ]

*< 1 ... 3 4 5 6 7 8 >
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku  

POKŁAD KAJUT TEMATYCZNYCH Nauka

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż: Sortuj wg
cron


wysyłanie...czekaj...


Powered by phpBB © 2002, 2006 phpBB Group
upgraded by szczyglis /2017/ v. 3.13 | 22.12.2017 [ Dziennik zmian ]
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1
[ Time : 4.769s | 36 Queries | GZIP : Off ]