Schowaj/Wysuń odtwarzacz Youtube
zamknij okno i wyłącz film     odtwórz dowolny film z YT
Na forum są teraz:
Google [Bot]
d712cc5b6eecdbdf488f1673734340e1
d712cc5b6eecdbdf488f1673734340e1
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ] Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku

Pokaż pierwszy nieprzeczytany post

Drukuj
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 17:50
ewah

reputacja neutralna
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
niedziela, 15 lip 2018, 08:34
 
   
0
To nie mój wymysł. Znalazłam to w swoich notatkach. Silnik elektryczno-parowy. Grzałka elektryczna z wanadu rozgrzewająca wodę do stanu pary i rozkładającą ją na wodór i tlen. To samo zapala się w cylindrze / jak w spalinowym/ powodując pracę tłoka. Sprawność większa od obecnych. Silnik ładuje akumulator. Jedno ładowanie akumulatora starczy na 1000 km / ??/ Cylinder jest zarazem grzałką w swojej górnej części. Taki silnik może być prądnicą. Jest to forma silnika wysokoprężnego.
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 18:32
zaciekawiony

reputacja bardzo dobra
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
poniedziałek, 2 kwi 2018, 11:18
 
   
0
A skąd wiesz że sprawność by była wyższa? Jeśli mamy na początku prąd wystarczający do rozłożenia wody, to lepiej wprowadzić go do silnika elektrycznego.

Bywa i tak...
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 19:17
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
niedziela, 20 maja 2018, 00:25
 
   
0
Ewah chyba myśli, że parowanie wody rozkłada ją na tlen i wodór ;)
To się nie tak robi, najprościej to elektrolizą, ale to wymaga energii i jest to bez sensu, bo nie dość, że sprawność układu byłaby tragiczna, to w dodatku bilans energetyczny ujemny. Poza tym, Ewah, wiesz Ty jak działa silnik wysokoprężny? Czym niby to wszystko sprężysz do wartości takich, żeby dokonać zamozapłonu? Ten pomysł nie dość, że jest totalnie bez sensu, to w ogóle nierealny.

„Bądź dobrej myśli, bo po co być złej.“ Stanisław Lem
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 22:00
PabloElDiablo
Avatar użytkownika
reputacja neutralna
Na Nibiru
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Sprężyć toto się da, ale obawiam się że samozapłon tej mieszanki da raczej efekt wybuchowy, czyli spalanie stukowe, a to jest mordercze dla BEZWZGLĘDNIE KAŻDEGO silnika tłokowego.
Po prostu.

Silniki detonacyjne to śpiew przyszłości, pracują nad tym Polacy, tyle że to silniki do zastosowań innego rodzaju - lotniczego.

Są od jakiegoś czasu stosowane mini instalacje do rozkładu wody na tlen i wodór, sam taką widziałem pod Łomżą - w starym VW ogórku silnik diesla miał zamontowaną taką instalację. Wielgaśny alternator dołożony - bo instalacja wymaga wielkich ilości prądu, ale całość zmniejszała zużycie paliwa o jakieś 25-30% wg słów właściciela - bo wciąż silnik wymagał normalnego wtrysku oleju napędowego, a mieszanka wodoru i tlenu była zasysana do kolektora ssącego i to do owej mikstury wymieszanej z powietrzem było dopiero wtryskiwane paliwo w komorze spalania. Silnik pracował miękko i normalnie.

Jeśli się boisz, to już jesteś niewolnikiem.
A Twoja tolerancja nie jest wtedy współczuciem silnego, tylko strachem tchórza...
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 22:58
Argon

reputacja wyśmienita
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
czwartek, 26 paź 2017, 18:37
 
   
0
Pare mozna rozlozyc na tlen i wodor temperatura 2000 stopni. Czyli trzeba tej energii sporo wlozyc zeby potem spalic ze soba te pierwiastki, tylko sprawnosc nie jest wysoka i sie traci energie. Byly juz takie pomysly i sie nie sprawdzily.

Tylko w sekcie ewah, guru ma takie pomysly dla takich co sie chemi i fizyki nie chcieli uczyc.

Cytuj:
Sprężyć toto się da, ale obawiam się że samozapłon tej mieszanki da raczej efekt wybuchowy, czyli spalanie stukowe, a to jest mordercze dla BEZWZGLĘDNIE KAŻDEGO silnika tłokowego.
Po prostu.

A jak sie spala LPG? weglowodor
Silniki tlokowe na wodor sa/byly w uzyciu. Czesc autobusow na Islandii jezdzila wlasnie na wodorze, i byly to silniki tlokowe a nie ogniwa paliwowe. Kierowcy nie byli zachwyceni, zdaje sie ze rozpedzanie takich autobusow bylo dosc powolne, silnik mial malo mocy. Byly problematyczne

The truth is out there
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 14 lip 2014, 23:21
ewah

reputacja neutralna
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
niedziela, 15 lip 2018, 08:34
 
   
0
Czy nie jest wskazówką użycie wanadu? Czy nie jest to rodzajem katalizatora? Nie znam się na tym. Jaką temperaturę może osiągnąć taka grzałka z wanadu? I dlaczego wanad? Ale przypuszczam, że gdyby to było możliwe skonstruowanie takiego silnika to jego patent leżałby w sejfie jakiegoś koncernu paliwowego.
Re: Silnik elektryczno-parowy Napisane: poniedziałek, 18 sie 2014, 14:31
stefan12
Avatar użytkownika
reputacja bardzo dobra
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
wtorek, 6 lut 2018, 13:55
 
   
0
ewah napisał(a):
To nie mój wymysł. Znalazłam to w swoich notatkach. Silnik elektryczno-parowy.


Hehe - sprytne

ewah napisał(a):
To nie mój wymysł.

Znaczy się, nie mam zielonego pojęcia o tym o czym pisze, więc nie pytajcie o szczegóły

ewah napisał(a):
Znalazłam to w swoich notatkach. Silnik elektryczno-parowy.

Ale skoro znalazło się to w MOICH notatka, to Nobel goes to... :D
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ] Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku  

POKŁAD KAJUT TEMATYCZNYCH Energia Przyszłości

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż: Sortuj wg
cron


wysyłanie...czekaj...


Powered by phpBB © 2002, 2006 phpBB Group
upgraded by szczyglis /2017/ v. 3.13 | 22.12.2017 [ Dziennik zmian ]
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1
[ Time : 2.808s | 37 Queries | GZIP : Off ]